14 Okt Ar psiholoģiskās spiegošanas zināšanām viss paliek redzamāks. Saruna ar Māri Auderu
“Semināri ir īpaši ar to, ka tie nav par pasniedzējiem, bet gan par dalībniekiem,” komentē Māris Auders – konsultatīvās programmas “Psiholoģiskā spiegošana” – antimanipulācijas® ceturtā jeb meistara līmeņa absolvents un mācībspēks. Par programmas apguvi, iegūto zināšanu praktizēšanu un lielākajiem ieguvumiem ar M. Auderu sarunājas Biznesu apvienība “Konsuls”.
Māra Audera ikdiena ir saistīta ar pārdošanas stratēģiju veidošanu dažādās pasaules valstīs. Starptautiskā uzņēmuma “Interspiro AB” eksporta pārdošanas vadītāja pārraudzībā ir vairāk nekā 45 valstis. “Mūsu ražotais produkts tiek izmantots ugunsdzēsējiem, glābējiem, un militārajiem ūdenslīdējiem visā pasaulē. Strādājot dažādās pasaules valstīs, sastopos ar atšķirīgām kultūrām, dažādiem politiskajiem, sociālajiem u.c. statusiem, kā arī ar kultūrvēsturiskajiem mantojumiem un valodām,” atklāj M. Auders, kāpēc viņam pirms vairākiem gadiem bija saistoši uzsākt psiholoģiskās spiegošanas apmācības.
Kas, jūsuprāt, ir psiholoģiskā spiegošana?
M.A.: Psiholoģiskā spiegošana ir objektīvs skatījums, kas man iedeva ļoti lielu laika handikapu, kas ir jāpatērē, lai saprastu, vai ar konkrēto cilvēku, organizāciju vai valsti var vai nevar notikt man interesējošs biznesa darījums. Psiholoģiskā spiegošana ir domāšanas sistēma, kas ietver sevī vairāku instrumentu kopumu, kas palīdz izzināt situāciju, cilvēku vai subjektu, objektu attiecībā uz savu mērķu sasniegšanu. Viens no instrumenta aspektiem ir izpratne par sevi, bet otrs – provokācija. Izprotot sevi, var provocēt citus, iegūt apstiprinājumu sev izvirzītajiem jautājumiem. Protams, šīs lietas nav apgūstamas kuram katram cilvēkam, ir jābūt noteiktā briedumā un ar noteiktu vēlmi uzzināt par sevi nezināmās lietas un jābūt gatavam uzzināt ne tikai nezināmās, bet arī nepatīkamās lietas. Tas ir pirmais nosacījums.
Kādās situācijās jo īpaši noder šīs zināšanas?
M.A.: Pielietojot psiholoģiskās spiegošanas metodoloģiju, viss ne tikai paliek redzamāks, bet arī kļūst interesantāks. Svarīgākais ieguvums ir tas, ka neatkarīgi no tā, kādas tautības, valodas vai kurā pasaules malā satiekot cilvēku, principā vienu vakariņu laikā varu par viņu uzzināt visus sev nepieciešamos un manā skatījumā svarīgākos jautājumus – varu pateikt, vai šeit var notikt ilgtermiņa sadarbība, un kādi ir riski. Tas ir īpaši svarīgi, jo jau pašā sākumā, neizdarot pareizo izvēli ar starptautisku sadarbībās partneri, vari pazaudēt vairākus gadus ieguldītu enerģiju, kas nerezultējās ar uzstādīto rezultātu.
Kādi ir jūsu lielākie personīgie vai profesionālie ieguvumi, apgūstot efektīvāku domāšanu?
M.A.: Tātad, satiekoties ar klientu, sadarbības partneri vai konkurentu, pēc “Psiholoģiskās spiegošanas” – antimanipulāciju® metodoloģijas apgūšanas spēju identificēt unikalitāti un potenciālu šajos cilvēkos. Attiecīgi to neignorējot, var daudz vieglāk un ātrāk modelēt rīcību un attīstību jebkurai aktualitātei. Viennozīmīgi cilvēki svin uzvaru pār savu realitāti un savu taisnību. Un lielākais zaudējums ir tas, ka, pirmkārt, cilvēki paliek un kavējas šajās svinībās līdz savam dzīves galam, un tā arī nekad neko neuzzina. Otrkārt, cilvēki svin savas domas par sevi, un iegūst viltus apstiprinājumus. Un tas, manuprāt, ir lielākais stagnācijas faktors, kurā cilvēks virzās nevis uz zināšanām par sevi un apkārtējo, bet ieslīgst patmīlības purvā.
Kam un kāpēc iesakāt apgūt psiholoģisko spiegošanu?
M.A.: Konsultatīvās programmas “Psiholoģiskā spiegošana” – antimanipulācijas® apmācības nav līdz šim pieredzētas tradicionālas studijas, jo tā ir interaktīva darbība grupā, kur viens pienesums ir šī pasniedzēju lekcija, bet otrs – grupas dinamika un tajā notiekošais Jo tieši viss mācību process ir saistīts ar izzināšanu un jautājumiem, uz kuriem tu atbildes nerodi momentāni. Redziet, tas pats process notiek, uzdodot jautājumu, piedāvājot risinājumu, apmācības procesā tev varbūt ir vairāki mēneši vai gads, lai šķetinātu šo jautājumu. Daži pazīstamā teorijā to sauc par filozofēšanu, bet šinī gadījumā tā ir izzināšana ar mērķi. Viens no nosacījumiem, kam ir jābūt, lai mācītos, ir tieši šī vēlme izzināt. Respektīvi, apmācības veids nav tradicionāls. Nav tāds, kāds ir redzēts semināros, lekcijās u.tml. Šī ir pilna diena, kurā ir grupas darbs un pasniedzēja darba kopums, kas rezultējas ar atklājumiem. Semināri ir īpaši ar to, ka tie nav par pasniedzējiem, bet gan par dalībniekiem.
Jūs esat ieguvis augstāko jeb meistara līmeni psiholoģiskajā spiegošanā un kļuvis par pasniedzēju. Lūdzu, padalieties savā pieredzē!
M.A.: Pēc 6 gadu apmācībām man parādījās iespēja un apstākļu sakritība, ka es varēju sākt papildus praktizēt savas zināšanas kā mācībspēks. Protams, būt par mācībspēku šādai programmai ir ļoti liels izaicinājums – mana pieredze bija ļoti interesanta, jo vadītajās nodarbībās ir jāsatiekas pašam ar sevi, kāds es biju pirms šiem gadiem. Mani virza gandarījuma sajūta, kad cilvēkiem izdodas paplašināt savu redzējumu, pārvarēt savas pretestības un pārņem atkarība pēc atklājumiem. Ir fantastiski pavadīt dienu gudru, inteliģentu cilvēku sabiedrībā, it īpaši, jo no katra semināra dalībnieka es varu ko mācīties, uzzināt un rast sev jaunus atklājumus.
Par Biznesu apvienību KONSULS
Jau kopš 2000. gada vadības procesu konsultēšanas un personālapmācības uzņēmuma “Biznesu apvienība “KONSULS”” unikalitāti veido zinātniska un uz procesu orientēta pieeja, kā arī individuāla attieksme pret katru projektu un klientu. Progresīvais Mācību centrs, akreditēta profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde, apvieno profesionālu konsultantu komandu ar pieredzi vadības procesu konsultēšanā, vadības un personāla apmācībā, projektu vadībā, kā arī personīgās izaugsmes konsultēšanā.
Saistītās ziņas:
Šajā apmācību sezonā ir atvērta otra grupa Biznesu apvienības "KONSULS" realiz...
Atvērta pieteikšanās Biznesu apvienības “KONSULS” Mācību centra rudens semestr...
Akreditētais Biznesu apvienības “KONSULS” Mācību centrs atver pieteikšanos aut...